Laatutyön lähtökohdat

Etusivu » Laatu » Laatutyön lähtökohdat

 

Laadunhallinta ja kehittäminen

  • Tähtää systemaattiseen ja uskottavaan laadunhallintaa
  • Edesauttaa osaamisen ja toiminnan kehittämistä ja hallintaa
  • Helpottaa perehdyttämistä ja tiedonsiirtoa
  • Mahdollistaa avoimen ja oppivan toimintakulttuurin

 

Lisäarvo ja erottuminen

  • Osoittaa luontolähtöisyyden ja laatutyöpanostuksen lisäarvon
  • Palvelee erottautumista vastuullisena ja laadukkaana palveluna
  • Edistää Green Care -palveluiden arvostusta ja tunnettuutta

 

Palvelulupaus ja palvelun sisältö

  • Selkeyttää asiakkaalle palvelulupauksen ja palvelun sisällön
  • Yhtenäistää palveluprosessien laatua
  • Tukee asiakkaan osallisuutta ja tietoisten valintojen tekemistä 

 

Lait ja määräykset

Peruslaatuvaatimukset samat, kuin muilla vastaavilla palveluilla:

 

  • Tunnetaan palveluun liittyvät lait, säädökset ja viranomaismääräykset

 

 

Arvot ja eettiset periaatteet

Sitoudutaan ammattialan ja Green Care Finland ry:n eettisten ohjeiden arvopohjaan, sekä työyhteisön arvoihin:

 

  • Arvot vaikuttavat päämäärien asettamiseen ja keinoihin saavuttaa ne
  • Arvot ohjaavat toimintaa silloin, kun laki ei anna tarkkoja vastauksia

 

 

Laatuodotukset ja niiden täyttyminen

Laadun hallinnassa ja todentamisessa merkillä tärkeä ja selkeä rooli:

 

  • Laatuodotukset syntyvät asiakkaan tarpeista ja toiveista
  • Laatuodotusten täyttyminen ilmenee asiakkaan kokemuksissa

yhteistyössä mukana: