Green Care -palvelujen laatutyön lähtökohtana on, että palveluntuottaja tuntee Green Care -palvelun edellytykset, joita ovat tavoitteellisuus, ammatillisuus ja vastuullisuus. Lisäksi palvelu on luontoperustainen, kokemuksellinen ja osallistava. Laadukkaan Green Care -palvelun tuottaja on sitoutunut myös asiakaslähtöisyyteen, turvallisuuteen sekä oman ammattialansa ja Green Care Finland ry:n eettisiin ohjeisiin, palveluun liittyvien lainsäädäntöjen ohella.
Laatutyöhön kuuluu oleellisena osana myös jatkuva laadun tarkkailu, joka sisältää muun muassa palvelun vaikuttavuuden arviointia suhteessa asiakkaan tarpeisiin ja tavoitteisiin, aktiivisen palautejärjestelmän sekä mahdollisten laatupoikkeamien korjaukset.
Laadunhallinta ja kehittäminen
Lisäarvo ja erottuminen
Palvelulupaus ja palvelun sisältö
Lait ja määräykset
Arvot ja eettiset periaatteet
Laatuodotukset ja niiden täyttyminen
Laatumerkin saaneen toimijan tulee välittömästi ilmoittaa Green Care -laatulautakunnalle, jos laatumerkkiin liittyvässä toiminnassa tapahtuu olennaisia muutoksia. Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi GC-avainhenkilöiden tai yrittäjien vaihtuminen tai merkittävät muutokset Green Care -toiminnan sisällössä.